Dreamnote

Semlogram och träning

Publicerad 2014-02-10 21:40:32 i Vardag,

Nu har den börjat. Veckan som jag har sjukt mycket att göra på, veckan som jag har fasat över, veckan då stress är skrivet med svart, bred spritpenna över alla dagar mån-fre och understruket två gånger.
Jag har gjort ett schema för vad jag ska göra varje dag. I nuläget ligger jag faktiskt något före. Det känns ju ganska bra. Men imorgon... Imorgon ska jag skriva klart en opponering på en annans arbete, med frågeställningar om "hhur tänkte du där", "varför valde du att göra på det sättet" osv. och det är ofantligt tråkigt och sömnframkallande och framförallt är det uppgifter som avgör om jag blir godkänd eller inte på mitt gymnasiearbete. Så det känns ju... bra. 
 
Jag har i alla fall gjort de små sakerna jag hade skrivit upp att jag var tvungen till idag, jag tränade också efter skolan och har skrivit vad jag nu känner får bli min redovisning av gymnasiearbetet. Imorgon ska vi ha instrument-redovisning (huuaa!) och jag ska spela upp precis som alla andra inför lärare som ska bedöma om jag är värd betyget min egen lärare Anna vill sätta på mig. Hon sade idag: "Du ska inte vara nervös Hanna." Jo, ja, tjenare, det är ju lika lätt som det låter.
 
Något som gjorde denna dagen bättre var att jag fick ett semlogram av Sofia idag så jag kunde hämta ut en gratis Semla på Princess konditori efter träningen (höhöhö) och jag, mamma och pappa delade på den hemma. De är ju så stora, så det kändes lagom med en tredjedel! Men mmmm, vad gott det är! 
 
Är nu fullkomligt slut, skulle kunna somna över datorn i detta nu. 
Tog en gammal bild på en semla men var sjutton, de ser väl inte så olika ut! 
                                            
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Svensson

Hej! Jag skriver om min mitt liv och mina tankar. Musik, film och mode är några av mina stora intressen så de har en självklar del på bloggen. Jag tycker också om att fotografera så jag har nästan alltid med foton i inläggen, som kompensation för mina (ibland) lite för långa inlägg. Jag har mycket att säga! Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela