Dreamnote

Man lär sig något varje dag...

Publicerad 2013-05-21 22:13:11 i Vardag,

... och just idag har jag lärt mig saker om bilar. ABS-system, kylsystem, bromssystem, hur man startar bilen med startkablar och en hel del annat. Bäst av allt var att det kändes som att jag redan kunde en del av det. Kanske för att pappa och jag stod med näsorna under motorhuven i söndags innan jag (notera, jag!) tvättade bilen.
 
Jag har nästan blivit klar med repetitionen i matten och det känns väldigt bra, eftersom det är nationella på torsdag. Imorgon tänkte jag göra en repetition med alla kapitel i ett, innan har jag gjort var för sig, och kolla igen så jag verkligen kommer ihåg allt. Kapitel 3 och 4 gick väldigt lätt att repetera eftersom det var nyss vi gjorde dem.
 
Det var nog allt jag hade att säga idag. Här är en till bild från stugan, påskliljor och vitsippor. Fotot fick lite andra färger när jag lade in det här än när jag tittar på det i bildvisaren... Jaja. 

Kommentarer

Postat av: Fia-H E V O N E N S

Publicerad 2013-05-23 09:49:17

Vad händer om man kör in med en gammal bubbla i en hal högersväng?
Vad händer om man kastar en strandskata bakochfram?
Hur många bromssystem har en sådan? (bilen alltså, inte skatan)
Kan man bara fylla på vatten i kylaren, eller måste det vara vodka också?

Klarar du detta så får du ditt körkort på legoland. Puzz å kram.

// Fia -HEVONENS
www.hevonens.com

Svar: 1. Han får överstyrning.2. Skatan vänder på sig!
3. både skatan och bilen har ett bromssystem.
4. Det kan vara vatten i, men det kan frysa på vintern, då är det bra att hälla i glycol (tror jag att det var) för det är en sorts alkohol. I teorin fungerar vodka men det förstör systemet till slut för hela bilen blir dyngrak.

Körkort på legoland = lätt som en plätt och ascoolt. :D
Hanna Svensson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Svensson

Hej! Jag skriver om min mitt liv och mina tankar. Musik, film och mode är några av mina stora intressen så de har en självklar del på bloggen. Jag tycker också om att fotografera så jag har nästan alltid med foton i inläggen, som kompensation för mina (ibland) lite för långa inlägg. Jag har mycket att säga! Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela