Dreamnote

Lite creepy...

Publicerad 2013-05-24 16:14:01 i Vardag,

Jag satt uppe på övervåningen och skulle precis resa på mig och gå ner när jag hörde någon gå runt på nedervåningen. Det lät verkligen som att den smög fram, jag tänkte att det var mamma eller pappa som kom hem tidigare. Så jag ropade hallå - ingen svarade. Jag gick ner, kollade runt lite, kände på dörrarna som jag var säker på att jag hade låst och... kom fram till att det förmodligen bara var golvet som knakade. Sjukt konstigt ändå, för det lät verkligen som att någon gick runt. 
 
Vi hade mattenationella igår. Man tömmer verkligen hela hjärnan på kunskap och formler. Jag tänkte verkligen som det knakade, alla fyra timmarna som det var, uppdelat i tvåtimmarspass. Sedan på kvällen var det konsert med esteterna, vi hade soundcheck innan, sedan ställde jag mig och tog inträdet. Min roll i konserten var att sjunga med estetkören och så spelade vår ensemble Charlie Brown av Coldplay och jag och Agnes sjöng. Det var kul!
 
Idag på morgonen var det dags för ett till prov, franska nationella - skrivdelen. Usch, det är nog den värsta delen...
Men hoppas att det gick bra, kollade hundra gånger samtidigt som jag skrev att jag hade skrivit rätt och gjort rätt böjning på verben, femininum eller maskulinum, hitan och ditan.
 
Jag och Johanna ska till Matilda ikväll, det ska bli så skönt. Chilla med livet och vännerna och slippa tänka på prov.
 
Nu kom det hem någon på riktigt tror jag! ... Eller? Ja, nu är det inte golvet som knakar!
 
Det är så fint med blommande träd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Svensson

Hej! Jag skriver om min mitt liv och mina tankar. Musik, film och mode är några av mina stora intressen så de har en självklar del på bloggen. Jag tycker också om att fotografera så jag har nästan alltid med foton i inläggen, som kompensation för mina (ibland) lite för långa inlägg. Jag har mycket att säga! Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela