Dreamnote

Heads up!

Publicerad 2013-05-05 22:20:32 i Vardag,

Jag har haft en riktigt rolig helg! Och jag har faktiskt pluggat med!
Therese kom ju hit som jag har skrev tidigare. Vi bakade en kaka med mjölkchoklad och minimarshmallows som vi åt med vaniljglass, tittade på film, lagade mat och spelade ett spel som jag ska berätta om.
 
Nu kommer jag till det allra roligaste: Både jag och Therese gillar Ellen DeGeneres och kollar alltid på klippen från hennes show som hon lägger ut på youtube. Hon och hennes show har precis lanserat ett spel på appstore som är typ ett slags charader/gissningsspel, "Heads up!".
Det finns olika kategorier, t ex "act it out" där man ska gestalta verb som surfing eller falling, eller kategorin "accents and impressions" där man ska prata med en speciell dialekt eller förklara en sorts person, t ex kan det vara Irish eller Surfer dude. En person håller upp sin iPhone/iPad framför pannan, där texten visas, och sedan gissa vad det kan vara personen framför sig ska visa. Om man gissar rätt fäller man ner skärmen, om man vill passa fäller man den bakåt. Det finns personer och låtar och sånt där att gissa på också.
Det bästa av allt med spelet är att det filmas in av kameran bredvid skärmen under tiden, så man kan spara videon om man vill, skicka in till Ellen och kanske visas på hennes program, dela den på facebook eller inte spara den.
Det är sällan jag har skrattat så mycket på en kväll. Vi höll på med spelet i 3 timmar!! Jag har träningsvärk i magen. Men det kanske kan ha att göra med att jag tränade på morgonen innan hon kom... ;) Så här ser loggan ut!
Hoppas ni har haft en lika bra helg som mig! Jag har till och med hunnit med att räkna en del matte idag, till provet på tisdag.
 
                            

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Svensson

Hej! Jag skriver om min mitt liv och mina tankar. Musik, film och mode är några av mina stora intressen så de har en självklar del på bloggen. Jag tycker också om att fotografera så jag har nästan alltid med foton i inläggen, som kompensation för mina (ibland) lite för långa inlägg. Jag har mycket att säga! Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela