Dreamnote

Träning, fika, uppsats

Publicerad 2013-03-28 17:48:59 i Vardag,

Ohoj! Gud vilken dag, det har varit hälsa hela dagen! Trodde aldrig i världshistorien att jag skulle säga det här, men jag har tränat två gånger idag!
Vi började inte förrän halv 1, så när jag vaknade halv 9 och inte kunde somna om, åt jag frukost och sedan körde styrketräning med pilatesboll. Det blir förvånansvärt mycket roligare med styrketräning när man har den med.
Sedan kom jag till naturkunskapslektionen, då kollade vi på "Vetenskapens Värld", ni vet, SVTs program.
Det handlade om olika sätt att undvika åldrande och leva längre. Inte åldrande som i rynkor, utan hälsa. Det var en engelsman som provade massa olika dieter och sådär. Bland annat kan man fasta i fyra dagar i sträck varje månad då man bara får äta misosoppa som består av 50 kilokalorier per dag, och dricka svart te, samt dricka vatten.
Man kunde också ha en varannandags diet, då man hade en fastedag och en frossardag, på fastedagen skulle man äta ett mål mat om dagen som var 500-600 kilokalorier. Och nästa dag fick man äta precis vad man ville. Man kunde köra 5/2, alltså två fastedagar i veckan.
Ett annat sätt var att gå på en diet då man i princip bara äter frukt och grönt. 
5/2 dieten tyckte han mest om, han fick mycket bättre värden i kroppen och gick ner mycket i vikt också.
Intressant program faktiskt! Studierna är bara i startgroparna än så länge, men man lär få höra mer om det!
 
Efter naturkunskapen åkte vi till Quality för att ha idrottslektion, vi har ju börjat med att hålla i egna lektioner och idag var det Samuels tur. Det var ett riktigt bra träningspass, typ cirkelfys! Man körde i par, olika övningar med redskap, typ bollar och hopprep och vikter, runt på stationer. Dock kände jag verkligen att jag tränade magen mycket imorse på vissa övningar, haha, jag var helt kraftlös på dem, jag har ju fortfarande lite träningsverk från när jag tränade i måndags med!
 
Jag och Linnea åkte till Nordfeldts och fikade lite efteråt, haha jag vet hur det låter, precis efter träning! Men jag tog bara en såndär sorts bulle med vaniljkräm i mitten, och kaffe! Så så hemskt var det inte.  
 
Nu ska jag försöka skriva klart historiauppgiften... Bäst att sätta igång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Svensson

Hej! Jag skriver om min mitt liv och mina tankar. Musik, film och mode är några av mina stora intressen så de har en självklar del på bloggen. Jag tycker också om att fotografera så jag har nästan alltid med foton i inläggen, som kompensation för mina (ibland) lite för långa inlägg. Jag har mycket att säga! Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela