Dreamnote

THE KILLERS I MALMÖ! WIIE!

Publicerad 2013-03-03 22:42:54 i Böcker, film & musik, Foto,

Å, vilken helg! Vilka dagar! Jag är som en ny människa!
Efter hetsiga dagar med prov och läxor, bara måsten, stress och skit, så kom räddningen. Det var underbart!
Vi åkte ner till Lund efter lunch på fredagen (efter naturkunskapsprov nr 2) och Samuel mötte oss vid tåget. Vi gick till lägenheten och drack te och lyssnade musik. När Ida kom hem gick vi ut och åt sushi på en restaurang, och kollade på en film efter det.
På lördagen gick jag och Åsa lite på stan, vi köpte varsin tunn stickad tröja i olika färger och fikade på ett mysigt fik.
Efter att ha gått lite i butiker så gick vi tillbaka till lägenheten och lagade mat. Sedan åkte vi till arenan.
 
En tjej kom efter en stund och skrev nummer 61 på mig och 62 på Åsa, vi fick reda på att de 100 första fick komma in tidigare än alla andra (hell yeah!) och efter 1.5 timmars köande blev vi insläppta. Vi lämnade jackorna och väskorna i garderoben och gick till nästa ställe och väntade på att bli insläppta. Vi hamnade på rad 2!
Förbandet var gött, det syntes att de gillade sin musik, både jag och Åsa tyckte de var bra. Haha, gitarristen sprätte med benen hela tiden! Vanucci som spelar trummor i Killers kom ut och spelade gitarr i en låt med dem, snacka om bra sätt att värma upp publiken! Efter förbandet gick minuterna och efter 50 min kom de.
 
THE KILLERS, de kom ut på scenen och drämde igång med mr. Brightside, pang på. De spelade massa bra låtar! Mycket från nya skivan men även äldre, Human, When you were young, All this things that I've done och så. Alltså... Det var så galet bra, jag ryser nästan när jag tänker på det. All musik var live, inget backtrack, de hade två extra medlemmar med sig. Fantastisk ljusshow, ljud, LED-skärmar, konfetti, laser, eld, you name it. Allihop, speciellt Brandon, hade sån energi, de fyllde hela mitt hjärtat med ren lycka! Det syntes att han gillade publiken, han älskade låtarna han sjung, han älskade att vara där. Jag vet inte vad jag ska säga, obeskrivligt bra! Så tog vi ju på honom också, både jag och Åsa sa efteråt "Jag ska aldrig tvätta händerna igen!"
 
Till sist, här är några goa bilder på min favoritamerikan och band! Fler imorgon LOVAR jag. Har massa bra bilder!
 
Nr 61 och 62 i kön!

 
                        Taggade för konserten!
                     
 
Brandis! <3
 
Yeahyeah! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Svensson

Hej! Jag skriver om min mitt liv och mina tankar. Musik, film och mode är några av mina stora intressen så de har en självklar del på bloggen. Jag tycker också om att fotografera så jag har nästan alltid med foton i inläggen, som kompensation för mina (ibland) lite för långa inlägg. Jag har mycket att säga! Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela