Dreamnote

Vattenmelon och musiktips

Publicerad 2013-06-17 23:32:34 i Böcker, film & musik, Vardag,

Idag åt jag frukost på altanen och satt kvar där en stund och läste och solade innan jag gjorde mig i ordning för att möta Johanna och cykla till stan. Matilda mötte oss vid Ica och vi gick in och köpte mat för att ha med på picknick.
Matilda fyllde 18 idag!! Det var därför vi gjorde lite extra fint. VI gjorde mackor och köpte jordgubbar, honungsmelon, physalis och en hel vattenmelon. Melonen var helt på Matilda och Johannas initiativ kan jag säga, jag ville bara köpa en bit.
I och för sig kostade den bara 12kr kilot och det var väldigt underhållande att se Matilda försöka dela på den och skära upp den. Hårt skal på de där rackarna. Vi åt upp en hel del redan innan vi åkte iväg. Vi var så hungriga!
Vi åkte till Jacoben (en liten ö 10m från fastlandet nere på skräckland. Det går en liten bro ut till den.)
Sedan satt vi där och åt på en filt i solen väldigt länge, vi blev proppmätta på all melon och annat.
 
Måste också tipsa om några låtar jag för närvarande lyssnar på cirka tio gånger per dag:
Counting Stars - One Republic
http://www.youtube.com/watch?v=hT_nvWreIhg
Amsterdam - Imagine Dragons
http://www.youtube.com/watch?v=s6Nc4qEI3k4
I'm alive (life sounds like) - Michael Franti & spearhead
http://www.youtube.com/watch?v=Fw0oOjZydZY
 
Imagine dragons video var inte speciellt bra måste jag säga, men låten är sjukt bra. 
De två första finns på spotify också, I'm Alive är såpass ny att den har inte hunnit komma upp ännu.
Hoppas på att den gör det snart!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Svensson

Hej! Jag skriver om min mitt liv och mina tankar. Musik, film och mode är några av mina stora intressen så de har en självklar del på bloggen. Jag tycker också om att fotografera så jag har nästan alltid med foton i inläggen, som kompensation för mina (ibland) lite för långa inlägg. Jag har mycket att säga! Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela