Dreamnote

Tisdag

Publicerad 2013-01-15 22:03:16 i Allmänt,

Det här är nog första gången jag gör inlägg utan bilder två gånger i rad, men jag känner för tillfället att jag varken
har några att visa eller har orken att leta fram några.

Vi har blivit uppdelade i grupper i svenskan, varje grupp har blivit tilldelade en tidsepok som man ska läsa en bok
ifrån. Min grupp fick romantiken. Vi ska läsa (de flesta av oss) Unge Werthers Lidande av Goethe. Den är full av
"Ack, Min Arma Själ"-meningar, och alla meningar är bakvända och tillkrånglade, så det kommer ta sin lilla tid att ta
sig igenom den. Dessutom slutar den med att han skjuter sig själv i huvudet. Desperation och ångest, sweet!

Appropå dramatik så spelar vi första satsen i beethovens femma i symfonin, det gjorde vi även förra året.
Det är en av de mest kända klassiska styckena i världen. Otroligt dramatiskt!
 
hömhöm.... Ja, det var väl det jag hade att säga. För den här gången! Jag börjar inte förrän halv två imorgon
så jag ska försöka slänga upp någon bild eller så imorgon. (för din skull SAMUEL)

Kommentarer

Postat av: samuel

Publicerad 2013-01-18 08:13:40

gööööt

Svar: :D
Hanna Svensson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Svensson

Hej! Jag skriver om min mitt liv och mina tankar. Musik, film och mode är några av mina stora intressen så de har en självklar del på bloggen. Jag tycker också om att fotografera så jag har nästan alltid med foton i inläggen, som kompensation för mina (ibland) lite för långa inlägg. Jag har mycket att säga! Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela