Dreamnote

Kallt ute!

Publicerad 2013-01-24 22:14:16 i Allmänt, Foto, Vardag,

Alltså... Nu är det riktigt kallt ute. När jag cyklade till skolan drog jag på mig vindbyxor, tjockaste skidjackan,
halsduk, tjockaste skidvantarna, pannband och luva. Jag drog upp dragkedjan så långt det gick och kände
mig som en eskimå. Men ändå, ÄNDÅ, blir fingrarna till istappar! När jag cyklade till gympan och sedan kom in i
omklädningsrummet såg jag, att mellan där jag hade dragit upp halsduken på näsan och där pannbandet började,
hade det blivit blekt, och resten av ansiktet var rött så jag såg ut som en panda!
Och tårna, dem ska vi inte ens tala om.
Det är så vackert ute. Träden är helt täckta i frost och oavsett om det är sol, eller dimmigt, eller om det är mörkt ute,
så är det så fantastiskt vackert! Jag vill dra upp kameran som jag inte har på ryggen hela tiden för att ta kort!
Jag vill verkligen stanna med cykeln och i alla fall försöka fånga det med mobilen, men fingrarna är så kalla redan
innan, så jag kan inte göra det ändå.
 
Jag åkte till biblioteket för att kolla på gamla tidningar idag till historiaprojektet.
Jag har bytt inriktning och tänkte kolla på vad man annonserade om och hur många annonser det var vid början
av andra världskriget och i slutet. Idag tog jag fram en rulle från -39.
Det var så lätt att fastna vid sånadär notiser om att, nu har det hänt något där och där, Storbrittanien börjar
rusta upp arméerna... Sedan när det var svarta veckan så hoppades de in i slutet att det skulle förbli fred och att
de kunde komma på någon slags promisslösning på det "hela". Men det gjorde de ju inte.
Då skrev dom så här i Elfsborgs Läns Annonsblad (som det hette då):
 
"Vi stå på tröskeln till ett nytt världskrig.
Om dess förlopp kan ingen profetera.
Man vet blott att vid dess slut världen icke är sig lik.
Fruktansvärda offer vänta de krigsförande folken."
 
Förlåt, förlåt för denna väldigt deprimerande text. Jag gottgör det med några snygga annonser!
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Svensson

Hej! Jag skriver om min mitt liv och mina tankar. Musik, film och mode är några av mina stora intressen så de har en självklar del på bloggen. Jag tycker också om att fotografera så jag har nästan alltid med foton i inläggen, som kompensation för mina (ibland) lite för långa inlägg. Jag har mycket att säga! Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela