Dreamnote

Deadlines and Commitments

Publicerad 2013-01-10 19:15:30 i Allmänt,

Lyssnar på the Killers nyaste album Battle born, taggar så galet mycket till konserten!
Jag tror inte det går en dag utan att jag och Åsa pratar om någon låt på det nya albumet
och säger vilken låt vi förnärvarande nördar mest.
För mig är det just nu Deadlines and Commitments (därav rubriken) och All these things I've done.
Men... det finns ju så många fler också. 
 
Idag gick vi på en håltimma till biblioteket i stan för att plugga, och kolla hur man använder mikrofilm/mikrofish.
Vi ska ju (som jag kanske har sagt) ha ett projekt i kulturhistorian, där man ska "kritiskt granska historiskt källmaterial".
Jag ska kolla på annonser i ELA från 1900-1960 tänkte jag. Alla ELA-tidningar finns på mikrofilm i biblioteket,
så jag kommer nog spendera en del tid där, åtminstone så jag kan ta kort på en del annonser så jag kommer ihåg vad jag kollade på. Det handlar om en vecka 1903-23-43-63 hade jag nog tänkt mig.
Det ska faktiskt bli intressant! Sofia kollade på en rulle från 1952 idag, där fanns det en rätt fin annons, det stod:

                 "Se på Patricia Roc! Hennes hy
                  är strålande vacker - hon är
                  beundrad. "jag använder Lux
                 Toalettvål dagligen", säger hon.
                  Följ filmstjärnornas skönhets-
                  råd, pröva själv den bita skön-
                 -hetstvålen med det härliga liv-
                  givande löddret.
                  Lux Toalettvål gör att också Ni
                  blir beundrad för Er sammets-
                  mjuka, lena hy!"

Undrar om det fungerade? Nio av tio filmstjärnor ska ju ha använt den... :)

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Svensson

Hej! Jag skriver om min mitt liv och mina tankar. Musik, film och mode är några av mina stora intressen så de har en självklar del på bloggen. Jag tycker också om att fotografera så jag har nästan alltid med foton i inläggen, som kompensation för mina (ibland) lite för långa inlägg. Jag har mycket att säga! Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela