Dreamnote

Provstress!

Publicerad 2013-02-27 20:52:30 i Vardag,

Aahhhh, jag har två till kapitel att läsa och lära mig inför provet imorgon, det är 40 sidor!
Vi har i alla fall pratat mest om det sista kapitlet så det känns ändå okej, men jag har ju aldrig läst det,
så jag vet ju inte egentligen om jag kan det... 
 
Har lyssnat på the Killers som en galning hela veckan och lär mig texter och känner mig allmänt jättenördig.
Det känns som att den här veckan har bestått av föreläsningar i naturkunskap (vi har haft temadagar om "lust och relationer"), läsa om hållbar utveckling inför provet i naturkunskap och the Killers. Typ... Naturkunskap och Killers. Killers-biten är ju bra, men jag håller på att somna när jag försöker läsa i boken. Seriöst. Ibland blir det lite intressantare, men oftast så är jag så trött så jag kan läsa fem rader fem gånger om utan att komma ihåg vad jag har läst. Vad skönt det ska bli när det är över!
Killers däremot... Jag har taggat och taggat och taggat. I månader har jag peppat och lyssnat och sjungit och nördat. Tänk om det känns helt tomt efteråt? Fast nej, det kommer det inte. Efter Coldplay var jag helt euforisk, både jag och Samuel. ÅÅ, jag måste filma på lördag! och ta foton! Och filma mer! Varje gång jag kollar på filmerna Samuel spelade in på Coldplay så sitter för mig själv och bara: "Titta, där är han! Han är där, Chris Martin står där! Där är han och sjunger och hoppar och... sjunger! På riktigt! Och jag var DÄR!"
Nej, overkligt är vad det är, jag har fortfarande inte insett det, varken att jag har sett Coldplay eller att jag kommer se Brandon Flowers och hans goa grabbar! WIIIEEEE!! Och jag ska träffa min bror som grädde på moset!
 
Nej, nu ska jag fortsätta plugga... och plugga... och plu.. Zzz... ZzZzz...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Svensson

Hej! Jag skriver om min mitt liv och mina tankar. Musik, film och mode är några av mina stora intressen så de har en självklar del på bloggen. Jag tycker också om att fotografera så jag har nästan alltid med foton i inläggen, som kompensation för mina (ibland) lite för långa inlägg. Jag har mycket att säga! Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela