Dreamnote

Impulsköp. Ett bra ett.

Publicerad 2013-02-01 16:20:32 i Allmänt,

Idag när jag hade slutat skolan så gick jag och Hannah till Vänerparken tillsammans, för hon skulle ha lektion där.
På vägen pratade vi om böcker, engelska, franska och spanska. Jag har funderat ett tag på att köpa någon mer
engelsk pocket, för det är så bra att läsa sånna.
Så när jag sedan åkte hemåt stannade jag till vid bokia, och när jag kom in såg jag att det var 3 pocket för 99:-.
Så jag fann massa bra, både engelska och svenska, och bestämde mig för de tre där nere på bilden.
 
 
    
 
 
Det var en av Jane Austen, Mansfield Park, jag har hört så mycket om den, och Pride and Prejudice (stolthet och fördom)
är ju världens bästa, så den köpte jag. Sedan hittade jag The Jungle Book. Jag har aldrig läst den varken på svenska eller engelska så det ska bli jättekul. Men den är väldigt tunn... Det är lite synd.
Till sist så köpte jag Det bästa av allt, den verkade rätt bra. Det är 50-tal och jag älskar att läsa saker som utspelar sig i för ett tag sedan, så det ska bli kul det med!
Jag kom på när jag cyklade uppför Dalbobron, att jag ju har ett presentkort på bokia, då kände jag mig otroligt
dum, för jag hade ju kunnat använda det... Men det fanns fler pockets som jag kan tänka mig att köpa, så jag tror att jag ska åka till bokia någon mer dag. Erbjudandet gällde faktiskt fram till 17 februari, så det är lugnt.
 
När jag kom hem gick jag ut och klappade Pysen (som såg ut som en stor lurvig boll när jag kom fram till honom)
och lyfte ut honom i uteburen. Sedan satte jag på lite te och fixade mackor och så satte jag mig på altanen i en stol, med jacka och skor och filt. Det var så mysigt. När jag hade ätit upp mackorna så reste jag mig upp för att ta en bild att lägga ut på instagram. Jag började skriva bildtexten och precis innan jag skulle lägga upp den, så går solen i moln bakom ett stort fett moln. Det var ju bara att ta med resten av teet in igen. Just my luck.
Se så gött!
 
                  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Svensson

Hej! Jag skriver om min mitt liv och mina tankar. Musik, film och mode är några av mina stora intressen så de har en självklar del på bloggen. Jag tycker också om att fotografera så jag har nästan alltid med foton i inläggen, som kompensation för mina (ibland) lite för långa inlägg. Jag har mycket att säga! Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela