Dreamnote

Experiment! Fota genom kikaren

Publicerad 2013-02-13 10:17:57 i Allmänt, Foto, Vardag,

FIck reda på imorse när jag hade gått upp, ätit frukost och skulle klä på mig att ensemblen idag var inställd.
Så nu börjar jag istället 12:30, i Vargön där vi ska repa till konserten.
Sov någon timma till men sedan blev jag för rastlös så jag gick upp.
 
Nu när jag kom ner till nedervåningen så såg jag att en koltrast satt i trädet utanför, pappa har alltid kikaren nära till hands vid fönstret så jag tog upp den. Då kom jag på att jag ville prova att fota koltrasten genom kikaren, för det är ju en jättebra zoom-apparat egentligen. Så jag tog upp mobilen som har såpass liten kamera att det fungerar och försökte få kikaren att peka på koltrasten samtidigt som jag riktade mobilkameran på rätt sätt och knäppte av kameran ett antal gånger innan det blev bra. Jag blev faktiskt imponerad över resultatet. Jag hade ju varken stativ till kikaren eller mobilen, så tänk vilka bra bilder det skulle bli med det! Blir naturlig vignettering också ju. ;) Titta:
 

Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2013-02-13 10:50:23

Snyggt!!

Svar: Tack! :D
Hanna Svensson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Svensson

Hej! Jag skriver om min mitt liv och mina tankar. Musik, film och mode är några av mina stora intressen så de har en självklar del på bloggen. Jag tycker också om att fotografera så jag har nästan alltid med foton i inläggen, som kompensation för mina (ibland) lite för långa inlägg. Jag har mycket att säga! Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela