Dreamnote

Back in school

Publicerad 2013-02-25 17:15:44 i Allmänt,

Första dagen i skolan efter lovet innebar att skriva gemu-prov (musikteori) och gå på föreläsning.
Inte så tung dag men det är däremot arbetet jag måste sätta igång med nu. Vi har ett riktigt fett naturkunskapsprov på torsdag och fredag (så stort att båda lektionerna kommer gå åt) så det måste jag plugga till.
Dessutom har vi ett matteprov nästa vecka som jag totalt hade glömt av, jag kommer inte hinna plugga något i helgen för jag ska ju till Malmö/Lund med Åsa och se the Killers! Vid närmare eftertanke kanske jag kan hinna med lite matteplugg på tåget...
ÅÅÅ! Bara jag tänker på att jag, JAG ska se the Killers live så får jag lyckorus i hela magen!
 
I bydalen så var det en dag (eller två egentligen) som var extremt dimmiga. Liften till toppen var ändå öppen så jag och Sofia fick för oss att vi skulle ta den övre leden hem ändå. Det finns en undre också men den är jobbigare att åka, man måste klättra en massa. Men då åkte vi i alla fall med liften upp, och på bilden till vänster ser ni det lilla vi kunde se av liften då. På vägen hem såg vi knappt nästa skylt.
Nästa dag när vi vaknade så var det solsken och klar himmel. När vi åkte upp på dagen med den liften såg man liiite mer än dagen innan, så jag tog kort från ungefär samma ställe. Det är det man ser till höger. Sjukt eller?!
 
 
När det är dimma så är det ju massa små vattendroppar i luften. De små vattendropparna fastnade i mina och Sofias ögonfransar, kindhår, hår, glasögon, hjälmar, ögonbryn,  ja på hela oss! Jag kände hur ögonfransarna klibbade så när vi var ganska nära stugan ropade jag till Sofia att hon skulle titta på mina ögonfransar. När hon vände sig om och vi såg hur den andre såg ut, så brast det TOTALT! Vi stod och gapskrattade åt varandra och åt oss själva. Haha! Skrattar bara jag tänker på det. Så här snygga var vi:
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2013-02-25 21:15:23

Hahah! Vackert! Coolt med övre före/efter!!

Svar: Tack! :)
Hanna Svensson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Svensson

Hej! Jag skriver om min mitt liv och mina tankar. Musik, film och mode är några av mina stora intressen så de har en självklar del på bloggen. Jag tycker också om att fotografera så jag har nästan alltid med foton i inläggen, som kompensation för mina (ibland) lite för långa inlägg. Jag har mycket att säga! Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela