Dreamnote

Pluuuuuugg

Publicerad 2012-11-08 19:37:18 i Allmänt,

Då sitter man här igen då. För femhundrasjuttielfte gången sitter man med den där gigantiska läxhögen som känns näst intill oöverkomlig. Och för femhundrasjuttielfte gången frågar man sig själv hur det kommer sig att högen har växt sig så hög på så kort tid och varför man inte gjorde något åt det innan den växte sig så stor. Höll den på lagom höjd.
Svaret finns där även om man inte riktigt vill inse det och skyller på att tiden inte har funnits.
LATHET heter anledningen, FÖRTRÄNGNING kan man också kalla det.
Låtsas att högen inte är så stor så går det nog bra. Gör det verkligen det?
Nej, för sedan är den så stor så man bara inte kan blunda längre och då tar det en hel helg och flera kvällar att jobba sig igenom den. Vilket inte är så kul. Men det verkar hända mig hela tiden.
 
Så nu sätter jag på lite julmusik. För att bli lite glad, vi kör med en klassiker!
All I want for Christmas is you - Mariah Carey
 
ÅÅÅÅÅ! VILKEN STÄMNING! :D 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Svensson

Hej! Jag skriver om min mitt liv och mina tankar. Musik, film och mode är några av mina stora intressen så de har en självklar del på bloggen. Jag tycker också om att fotografera så jag har nästan alltid med foton i inläggen, som kompensation för mina (ibland) lite för långa inlägg. Jag har mycket att säga! Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela