Dreamnote

Familjedag

Publicerad 2012-12-25 16:33:25 i Allmänt,

Idag är det juldagen. Det var sypermysig julafton igår. Det var en julafton som gick efter alla våra traditioner.
Alla har sina egna traditioner på julafton. Jag gillar det, en dag då man vet precis vad man ska göra hela dagen.
Det ligger en slags trygghet i det.
Och det där med maten. Jag är alltid mätt. Det känns aldrig som att jag är hungrig, för först är det frukost,
lite senare fika, sedan middag, sedan lite kvällsmat.
Appropå traditioner så har vi precis ätit lutfisk, och snart kommer "Ris à la Malta". 
Vi äter alltid den menyn till middag på juldagen.
Vi var ute på promenad förut, det var så skönt att få lite frisk luft!
 
Jag fick fina presenter igår, både som jag hade önskat och inte önskat.
På bilden här nedan är det ett jättefint trevåningsfat som jag fick av min bror, de görs av porslin som är hittat på
olika loppismarknader. Sedan till höger är det ett skissblock från mamma och pappa, akvarellpennor från
Farmor och Farfar och ett presentkort på bokia från Mormor.
Sista bilden är femte säsongen av Grey's Anathomy från Farmor och Farfar och första och andra säsongen av
Downton Abbey som jag fick av Mamma och Pappa. Downton Abbey var helt oväntat och jag blev jätteglad!
Jag fick också en kalender med bilder från serien, haha, stollemamma! :)
Jag fick lite annat också, typ ett par svarta vantar i läder och mocka från MQ av Mamma och Pappa
som jag hade tipsat om, lite pengar och andra saker.


 



 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Svensson

Hej! Jag skriver om min mitt liv och mina tankar. Musik, film och mode är några av mina stora intressen så de har en självklar del på bloggen. Jag tycker också om att fotografera så jag har nästan alltid med foton i inläggen, som kompensation för mina (ibland) lite för långa inlägg. Jag har mycket att säga! Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela