Dreamnote

Bjällerklang och nagellack

Publicerad 2012-12-22 15:19:16 i Allmänt,

Idag åkte vi för att handla julgran. Vi hittade en perfekt gran, lite hög dock men vi ska såga av den en liten bit.
Jag kan stolt säga att det var jag som hittade den, precis som förra årets gran. Om min syster har talang för att
hitta kantareller så antar jag att jag kan säga att jag har en talang att hitta de bästa granarna.

Varje år när vi handlar julgran tänker jag bara på Sunes jul, när de ska ut och hugga gran. Det avsnittet är ju helt
klart ett av de bästa i serien. I min familj har vi våra klassiska citat, många är faktiskt från Sunes jul. Ett av dem är
när Anna hittar den perfekta granen och Rudolf ropar: "BJÄLLERKLANG!"
 
Sedan är det ju också: "nu ska vi hugga gran, JA! Nu ska vi hugga gran, JA! Nu ska vi hugga oss en
GRA-a-A-a-AN!"

Jag har precis målat mina tånaglar i en fin vintrig färg och sitter och väntar på att de ska torka.
(fast jag tror att de har torkat nu.)

Vi hade julgodisverkstad igår. Det blev chokladfudge med hackad mandel och vit choklad-tryffel med apelsin och
så gjorde vi björnbärsmarmelad med choklad också.
 
Här är bilder på godiset, granen och nagellacket! 




 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Svensson

Hej! Jag skriver om min mitt liv och mina tankar. Musik, film och mode är några av mina stora intressen så de har en självklar del på bloggen. Jag tycker också om att fotografera så jag har nästan alltid med foton i inläggen, som kompensation för mina (ibland) lite för långa inlägg. Jag har mycket att säga! Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela