Dreamnote

Frankrike och hälsa.

Publicerad 2014-05-04 22:21:18 i Vardag,

Så jag har varit i Frankrike i en vecka, en helknasig, konstig, energitömmande och framförallt fantastiskt rolig, vecka. På påsk (precis innan jag åkte) blev jag sjuk och fick en infektion i halsen som gjorde att jag knappt kunde svälja köttbullarna och sillen och jag fick åka in till jourcentralen i Lidköping (närmsta stället från min sommarstuga) för att komma dit och få svaret att "det är inte halsfluss, jag vet inte riktigt vad det är men här är antibiotikatabletter". Jag skulle äta tre stycken per dag i tio dagar (alltså under hela Frankrikeresan) och då var man också tvungen att tänka på att man skulle ta tabletterna minst två timmar efter och en timma innan måltid. Det tog ett antal dagar innan halsen hade återhämtat sig, alltså slutade göra ont och jag slapp den konstiga instängda rösten. 
 
Förutom att hälsan inte var på topp under halva resan så var allt annat fantastiskt. Allt vi såg, åt och gjorde, omgivningarna, alla nya vänner man fick... När vi skulle åka hem kände jag egentligen att det var ganska skönt att få komma hem, men det var inte förrän vi stod på flygplatsen och satte oss på planet som jag insåg att: näe. Näe, jag vill inte att det här ska vara sista gången jag ser de här personerna. Och förhoppningsvis så var det inte det! Men man vet ju aldrig. Hur som helst; Frankrike var gött, nu är jag frisk och ska börja träna igen, tre veckor kvar till Napa, 6 veckor kvar till student, 6 veckor och en dag till panikångestattack över framtiden. Det ser jag fram emot. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Svensson

Hej! Jag skriver om min mitt liv och mina tankar. Musik, film och mode är några av mina stora intressen så de har en självklar del på bloggen. Jag tycker också om att fotografera så jag har nästan alltid med foton i inläggen, som kompensation för mina (ibland) lite för långa inlägg. Jag har mycket att säga! Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela