Dreamnote

Pappas födelsedag

Publicerad 2014-03-26 22:49:52 i Vardag,

Igår firade vi pappa som fyllde 55 år! Jag och mamma gjorde vårt bästa och fixade mat och dukade fint och gav honom presenter och grejer, skämde bort honom lite. Vi gjorde trerätters, jag fixade förrätten; en bruschetta med avokado och tomat, mamma gjorde varmrätten som var lax och smörslungad potatis med rädisor och en sås på crème fraîche med citron och mynta. Sedan hade vi efterrätt och eftersom hans födelsedag sammanfaller med våffeldagen blev det våfflor med hjortronsylt och grädde! Mamma gjorde smet och jag gräddade. Det var så gott! :) 
 
För övrigt ska jag ha prov i ekonomi imorgon (uääh) och så längtar jag tills på lördag! 
Mamma ska kidnappa pappa på en överraskningsresa så jag är hemma själv, därför har jag dragit ihop ett litet gäng på fyra kompisar (jag, Sofia, Adrianna och Johanna) som ska fira earth hour hos mig och äta god mat och ha allmänt roligt! Det ska bli superkul, hoppas jag, de är lika taggade som mig i alla fall! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Svensson

Hej! Jag skriver om min mitt liv och mina tankar. Musik, film och mode är några av mina stora intressen så de har en självklar del på bloggen. Jag tycker också om att fotografera så jag har nästan alltid med foton i inläggen, som kompensation för mina (ibland) lite för långa inlägg. Jag har mycket att säga! Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela