Dreamnote

Guldbaggar och cellokonsert

Publicerad 2014-01-22 22:24:14 i Vardag,

Kom att tänka på en väldigt kul grej som Jonas Gardell sa på guldbaggegalan.
Guldbaggegalan är för övrigt en helig kväll varje år för mig, filmälskare som jag är.
Jo, efter att han hade uppträtt med sin ensemble som han har på maxim med sin föreställning där, så skulle han annonsera vem som hade fått guldbaggen. Han var fortfarande andfådd och ursäktade sig och sa:
"Jo, tro det eller ej så är jag faktiskt 50. Synd att det var Jimmy Åkesson som fick tårtan och inte jag." 
BAAAAAAAM!! Hahaha, den var så klockren som bara Gardell kan lyckas med. 
 
Appropå Jonas Gardell så hade min Gardell-älskande vän Adrianna sin projektkonsert ikväll som jag sa tidigare. 
Hon var superduktig och spelade Bach, Haydn, Prokoffief(?) och Chopin. Dessutom var det en liten paus med fika!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Svensson

Hej! Jag skriver om min mitt liv och mina tankar. Musik, film och mode är några av mina stora intressen så de har en självklar del på bloggen. Jag tycker också om att fotografera så jag har nästan alltid med foton i inläggen, som kompensation för mina (ibland) lite för långa inlägg. Jag har mycket att säga! Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela