Dreamnote

Garderobsrensning

Publicerad 2014-02-09 15:28:01 i Vardag, kläder,

Kan knappt förstå hur mycket kläder jag har. Det är så det knappt märks att man har rensat.
För ett par veckor sedan rensade mamma och pappa sina garderober för att de ska göra om i sovrummet och byta garderober, de fick säkert ihop tre stora påsar, en slängpåse och två skänkpåsar. Då lade jag ner några grejer i påsarna med, bland annat två par jeans som inte passar längre. Jag har gjort så flera gånger, när jag får ett infall slänger jag ut ett par plagg här och där som jag vet att jag inte har använt på en evighet.
Men jag kände nu att jag var tvungen att göra en riktigt rejäl rensning. Alla de grejerna på bilden, plus en hög till som inte syns har fått lämna garderoben. Jag försökte köra på no mercy-principen, i vissa fall funkade det bra, speciellt i t-shirt och linne-lådan. En del ska slängas, typ strumpbyxor och sånt, en del ska skänkas och den högen till höger tänkte jag försöka sälja. Får se hur det går!
Det känns ändå bra att skänka såpass mycket, jag har mer kläder än jag behöver och jag vet att det finns folk som kommer värdesätta dem mycket mer än vad jag gör. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Svensson

Hej! Jag skriver om min mitt liv och mina tankar. Musik, film och mode är några av mina stora intressen så de har en självklar del på bloggen. Jag tycker också om att fotografera så jag har nästan alltid med foton i inläggen, som kompensation för mina (ibland) lite för långa inlägg. Jag har mycket att säga! Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela