Dreamnote

Det är så hälsosamt och stärkande i fjällen

Publicerad 2014-02-05 22:35:35 i Vardag,

Humdidum, den låten får mig att tänka på min syster! 
 
Igår var det friluftsdag med skolan. Jag satte klockan på 4:40 för göra mig iordning och vara på skolan 5:45. 
Vi åkte i 3½ timma med bussen, de satte på två avsnitt av kvarteret skatan på vägen och kom till slut fram till Hovfjället. Jag provade mina nya skidor för första gången, de är helt underbara, älskar dem! Vi åkte och åkte och fixade så Johanna fick en snabbvallning för hennes skidor hade sämsta glidet i världshistorien, sedan åt vi lunch och åkte lite till, Joahnnas skidor gick som smort, sedan drack vi varm choklad och te (fanns ingen laktosfri choklad till mig) och så åkte vi lite till. Klockan 16 åkte vi hem igen och var helt slutkörda men jag kunde inte sova på bussen för jag fick så ont i nacken hur jag än gjorde. Jag somnade i alla fall väldigt gott på kvällen senare. Så underbart med den friska fjällsluften, den slår ut en totalt också när man inte är van! 
 
                            
 
                                          
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Svensson

Hej! Jag skriver om min mitt liv och mina tankar. Musik, film och mode är några av mina stora intressen så de har en självklar del på bloggen. Jag tycker också om att fotografera så jag har nästan alltid med foton i inläggen, som kompensation för mina (ibland) lite för långa inlägg. Jag har mycket att säga! Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela