Dreamnote

Då var det lov

Publicerad 2014-02-14 22:55:26 i Vardag,

Hm. Ja, igår blev jag lite... jag bara följde med dit orden tog mig helt enkelt. 
Men jag håller mig fast vid ståndpunkten. Har packat ikväll till Bydalen, vi åker imorgon. Inatt! 04:00 ska jag upp.
Idag var det alla hjärtans dag och jag har inte firat någonting, inte orkat bry mig särskilt mycket. Jag orkar inte bry mig om någonting. Jag tror jag har packat ner allt, bryr mig inte så mycket om jag har glömt något just nu, men jag vet att jag kommer bry mig när vi väl är där. Eller kanske inte? 
Höjdpunkten för dagen var när jag kom hem och öppnade brevlådan och fick se min nya ELLE-tidning ligga där. 
Imorse läste jag (nästan) ut den gamla och funderade på om nästa kanske skulle hinna komma innan vi åker. 
Sedan tänkte jag inte så mycket mer på det, åkte till skolan i regnet, utan regnbyxor för mina hade legat blöta i en kasse hela natten och var varken torra eller luktade så gott. Istället valde jag att åka utan, kom till skolan med byxor som var så blöta att det plaskade när jag slog lite lätt på låret. Mums. 
Sedan satt jag och vred mig i mina plaskblöta jeans en halvtimma på vår korta franskalektion som två av oss i steg 5 har lagt in (vi är 3 totalt). De torkade nästan tills jag skulle åka hem efter tre timmars engelska. Då fick jag istället dra på mig en jacka som hade regnat igenom så fodret var blött. och dyngsura vantar. 
Så den här dagen har inte heller varit sådär glädjesprudlande. Tur i alla fall att Johanna var på engelskan. 
Och att jag fick nya ELLE. 
Trodde jag skulle vara överlycklig när den här veckan var över, men den glädjen verkar vänta på sig. 
Hm. Kanske blir imorgon under den 12 timmar långa bilfärden till Jämtland? Låt oss hoppas det. 
Får träffa syster imorgon iaf. Det är det värt ett hjärta för. Eller två. Eller tre.
<3<3<3
 
Och så en bild, för de lär jag inte kunna ladda upp den kommande veckan!
Vad ska vi ta? Något som gör en lite glad. Jag vet! Föga förvånande vad jag väljer. 
Blir så lycklig av dem. De är så fina. De är också värda hjärtan. En per person.
<3<3<3<3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Svensson

Hej! Jag skriver om min mitt liv och mina tankar. Musik, film och mode är några av mina stora intressen så de har en självklar del på bloggen. Jag tycker också om att fotografera så jag har nästan alltid med foton i inläggen, som kompensation för mina (ibland) lite för långa inlägg. Jag har mycket att säga! Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela