Dreamnote

Älskar dem bara mer och mer

Publicerad 2014-02-07 18:18:46 i Böcker, film & musik, Vardag,

Så, vi ska skriva vetenskapliga rapporter i engelskan om något inom våra inriktningar. Eftersom det då är musik i mitt fall så funderade jag lite, tyckte kanske att en rapport om Coldplay var lite för förutsägbart. Men då kom jag på att jag skulle kunna ha vinkeln välgörenhet. De har gjort så mycket för välgörenhet och jag bestämde mig för att dyka längre ner i det. Det var nog det bästa jag kunde gjort. 3 timmar lektion på fredag eftermiddag där vi skriver rapport är inte receptet för en rolig lektion man blir pigg av men nu, med det ämnet jag har valt, kan det inte bli bättre. Jag blir bara mer och mer stolt över att vara Coldplay-fan och ha dem som förebilder, de visar sig vara ännu bättre människor än jag redan visste att de är.
De har skänkt miljoner av pund (och hållit det hemligt i fyra år) till Kids Company som hjälper utsatta barn i London, bidragit till en av deras center, skänkt ett piano, pratat och umgåtts med barnen och spelat små privatkonserter för dem. De anordnade en konserter vid jul där alla vinster gick till Kids Company, det är dem på teckningen!
 
Lyssna på det här: 
Latisha, 11. "They helped me write a song about anger. Chris Martin said he liked the way I expressed my feelings, then showed me the tattoos of his children's name on his wrist.
"They were so normal that I realised I could be a success, even though I was just normal too."

Guuud vad fint!! Är ett överexalterat fan just nu, men jag var bara tvungen att dela med mig.
Alltså, är de världens bästa eller är de världens bästa?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Svensson

Hej! Jag skriver om min mitt liv och mina tankar. Musik, film och mode är några av mina stora intressen så de har en självklar del på bloggen. Jag tycker också om att fotografera så jag har nästan alltid med foton i inläggen, som kompensation för mina (ibland) lite för långa inlägg. Jag har mycket att säga! Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela