Dreamnote

3/5 klart

Publicerad 2014-02-12 21:32:16 i Vardag,

3 dagen av stressiga veckan är gjort och jag är sååå sugen varje morgon när jag vaknar att ringa automatiska sjukanmälningen, knappa in personnumret, vända mig om i sängen och fortsätta sova. Varför måste jag vara en sån person som alltid får dåligt samvete av att vara det minsta självisk? 
 
Får väl se saker från den positiva sidan (det är trots allt vänliga veckan, borde inte vara så bitter då).
Jag är faktiskt officiellt blivit helt klar med mitt gymnasiearbete idag. Jag har skrivit klart det jag skulle om Indiens statsskick (inte det lättaste att hitta alla saker jag skulle, måste jag säga). Det jag har kvar att skriva två stycken redovisningar på franska, som ska lämnas in imorgon, jag har skrivit en halv. öääh.
Vi ska välja personer (eller platser om man ville) som har betytt mycket för Frankrike eller bara är intressanta. Jag valde Charles de Gaulle för jag har sett hans namn på gator och flygplatser utan att veta vem snubben är, och så har jag valt Coco Chanel, för hon är... Hon är helt enkelt en legend. Och riktigt grym. En förebild. 

Kan inte låta bli en till favorit i repris. Det här blir bara bättre och bättre. Nu tänker jag gå och gräva ner mig under täcket och innerligt drömma om bättre tider. TVÅ DAGAR KVAR! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Svensson

Hej! Jag skriver om min mitt liv och mina tankar. Musik, film och mode är några av mina stora intressen så de har en självklar del på bloggen. Jag tycker också om att fotografera så jag har nästan alltid med foton i inläggen, som kompensation för mina (ibland) lite för långa inlägg. Jag har mycket att säga! Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela