Dreamnote

Julen på stugan

Publicerad 2013-12-27 20:39:33 i Vardag,

Jag, mamma, pappa och Sofia packade och åkte till stugan för att stanna där över julen.
Vi förberedde med julpynt och tog in en liten gran som vi hängde belysning och lite kulor och dekoration i. 
Dessutom gjorde vi julgodis och annat.
Samuel och Ida kom på måndagskvällen och på tisdagen var det då julafton, det började med ett besök i kyrkan på förmiddagen då pappa hade varit och hämtat mormor för att möta oss där. 
Sedan åkte vi tillbaka till stugan, åt julbord, tittade på Kalle, drack kaffe och åt julgodis även om vi var supermätta, delade ut julklappar och kollade på Karl-Bertil Jonssons jul. 
 
På juldagen åt vi lutfisk och ris à la Malta som traditionen bjuder, även om vi, som Samuel uttryckte det, inte hade planerat att äta igen förrän i januari. 
 
Det var en mysig julhelg, även om jag precis innan var sjuk och var helt slutkörd och trött. Jag fick fina presenter, en poster i begränsad upplaga (15/500) för Coldplays livefilm av Sofia och stickade sockar av henne med, ett klippkort från mamma och pappa på 10 träningar på friskis, och en hårddisk av Samuel och Ida. 
 
Bilder kommer nog!

Kommentarer

Postat av: Fias vintage

Publicerad 2014-01-03 19:58:59

BRA SVEN ATT DU BLOGGAR!!

// Fia-som-startat-om-sin-vintage-blogg
www.fiasvintage.blogg.se

Svar: Håhåjaja! :D
Hanna Svensson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Svensson

Hej! Jag skriver om min mitt liv och mina tankar. Musik, film och mode är några av mina stora intressen så de har en självklar del på bloggen. Jag tycker också om att fotografera så jag har nästan alltid med foton i inläggen, som kompensation för mina (ibland) lite för långa inlägg. Jag har mycket att säga! Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela