Dreamnote

Vårsol, Johnossi och Jane Austen

Publicerad 2013-03-27 19:55:15 i Böcker, film & musik, Vardag,

Hejhej på er idag! Senaste dagarnas väder har ju varit magiskt! Sol och blå himmel! Det är lite kyligt i luften, men Å, så vackert och vårigt det är överallt! På sina ställen ligger lite snö kvar, men det är nog borta snart.
Precis som igår satte jag mig ute på altanen och åt, igår mellanmål, idag lunch. Det blev riktigt varmt, helt skyddad från den kyliga vinden som jag var. Kunde inte låta bli att öppna en bok och sitta kvar där tills jag var tvungen att åka tillbaka till skolan efter håltimmen.
 
Just nu lyssnar jag på Johnossis nya album. Det jag har hört av det känns magiskt! Hoppas verkligen de kommer någonstans nära mig i sommar så jag kan kolla på dem. De gjorde ju en helt fantastiskt konsert på Liseberg för två år sedan, det var sommar, en och annan mås flög sakta förbi på den blå himmelen och gitarr-riffen och pukorna dundrade över hela Liseberg. Kommer speciellt ihåg Houses, som jag inte hade lyssnat på så mycket innan, men gud vad jag spelade den efter det! Det är sjukt vad för musik bara två människor kan göra!

Jag försöker också skriva på en historiauppgift som ska in imorgon. Man ska skriva om en författare, konstnär, kompositör eller koreograf som levde under 1800-talet. Jag valde Jane Austen, som visserligen föddes 1775, men hon levde ju en bit in på 1800-talet med. Dessutom sade min ena lärare Angelica att jag skulle ta henne, för att det är alldeles för få kvinnor som kan skrivas om, och att om Lena (min andra lärare) skulle ha något att invända skulle jag bara säga att Angelica har sagt att det är okej. Jag tror inte Lena kommer säga emot, för jag vet att hon med gillar Jane. 
 
Hm... Tror jag kanske ska göra mig en cappuccino, mamma köpte ju kapslar i Nespresso-butiken när hon var i Stockholm.
 
Det är så mycket jag kan skriva om, men jag måste stilla mig, annars orkar ni ju inte läsa allt! Det kanske redan är för mycket...? 
Ni får en liten bild på min going Brandis också. För han är bäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Svensson

Hej! Jag skriver om min mitt liv och mina tankar. Musik, film och mode är några av mina stora intressen så de har en självklar del på bloggen. Jag tycker också om att fotografera så jag har nästan alltid med foton i inläggen, som kompensation för mina (ibland) lite för långa inlägg. Jag har mycket att säga! Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela