Dreamnote

Det är bara att kämpa på.

Publicerad 2014-01-28 16:47:59 i Vardag,

Sakta men säkert ska jag försöka få ordning på alla grejer som ska hända. Hoppas jag. 
Jag skriver det allra sista på mitt gymnasiearbete, en lång novell, i detta nu, jag pratade med min handledare Inger idag som hade några synpunkter men inte alls många! Det är väldigt bra, om jag hade gått igenom hela grejen själv hade jag aldrig blivit klar, för jag blir ju aldrig nöjd med en text. Så jag ska bara fixa ett par småsaker sedan är jag klar och redo för att skicka in imorgon! 
Ett problem just nu... vad ska min novell heta? Jag har fortfarande inte något namn på den. Det måste ju vara något smashigt och inte för klyshigt. Humhum... Sippar på mitt kaffe(<3) och funderar. 
 
Jag har kommit fram till att nu gäller det bara att hålla huvudet över vattenytan fram till sportlovet. Till min hjälp har jag Coldplay. Music therapy är väl vad det kallas för. På sportlovet ska det inte pluggas mycket, det ska vilas, det ska sovas, det ska ätas, det ska skidas och familjen och fjällen ska bara fylla på min energi till max så jag kan komma tillbaka och köra all-in sista racet innan mitt påsklov och senare student. 
 
Såhär kul hade vi förra året, den skidveckan bjöd på skinande sol och tjocktjock dimma, de små dropparna fastnade på mig och Sofia när vi åkte hem och frös till is, så vi fick verkligen extentions på ögonfransarna. När vi stannade fick se varandra började vi gapskratta, det hade till och med frusit på kindhåren, så vi fick skägg! 
 
                  
             
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Svensson

Hej! Jag skriver om min mitt liv och mina tankar. Musik, film och mode är några av mina stora intressen så de har en självklar del på bloggen. Jag tycker också om att fotografera så jag har nästan alltid med foton i inläggen, som kompensation för mina (ibland) lite för långa inlägg. Jag har mycket att säga! Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela