Dreamnote

Hemma igen

Publicerad 2013-06-16 21:35:13 i Vardag,

Jag åkte ut till stugan igår och hem igen med mamma och pappa idag.
Även om jag inte har gjort väldigt många knop idag så är jag ändå helt slut, jag känner mig lite halvsjuk och är fruktansvärt trött. Så snart ska jag lägga mig, känns lite konstigt i och med att solen fortfarande lyser där bakom persiennerna. Det är kallt inne så jag har gått runt i min egensydda onepiece och raggisar hela kvällen, tack gode gud för dem säger jag. Ska bli skönt att krypa ner under täcket också.
Imorgon är det sovmorgon, sedan ska jag till Matilda för hon fyller år! Vi ska fira henne, jag, Johanna och hon. Väderleken säger att det ska bli soligt och varmt imorgon så får hoppas att det stämmer, för vi vill på picknick!
 
Jag har också försökt börja skriva lite på min bok som jag ska skriva som gymnasiearbete. Jag har i alla fall någon slags grundplan, har gjort en liten tidslinje med papper och satt upp olika färgade post-its för olika saker på den.
Det hjälpte faktiskt lite i tänkandet. Jag gick på promenad igår i en timma, för huvudet stod helt still, och då fick jag faktiskt en hel del tänkande gjort. Känner att idén har utvecklats ganska mycket framåt, men sedan ska jag ju skriva ned det också, då är det inte säkert att det fungerar längre.
 
Nu somnar jag nästan på datorn. Kanske är dags att ge upp nu då och låta sömnen ta över.
Tog en bild när jag lämnade Göteborg C efter att jag hade varit oss farmor och farfar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Svensson

Hej! Jag skriver om min mitt liv och mina tankar. Musik, film och mode är några av mina stora intressen så de har en självklar del på bloggen. Jag tycker också om att fotografera så jag har nästan alltid med foton i inläggen, som kompensation för mina (ibland) lite för långa inlägg. Jag har mycket att säga! Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela