Dreamnote

Träningsmotiverad

Publicerad 2014-03-10 22:32:02 i Vardag,

Det är en ganska go känsla att skriva klart och skicka in ett pm (kort utredande text) som har hängt över en i en och en halv veckas tid, som man har varit något fruktansvärt omotiverad till att skriva. Det blir en ännu goare känsla när man också blir klar med två powerpoint-presentationer som har förföljt en och påmint en om ens inaktivitet sedan innan sportlovet. Dock är fortfarande framförandet kvar och så har jag ett naturkunskaps och ett ekonomiprov att se fram emot. Öörrrrk! *dunkar huvudet i det osynliga bordet jag har framför mig*

Något jag däremot är otroligt motiverad till är träningen, jag har fått en otrolig ökning sedan marsutmaningen började. Om jag tidigare låg på 3 pass i veckan (2 gym + en promenad) så har jag dubblat nu. Hittills har jag skrapat ihop 8 träningspass i mars månad, där ingår friskispass + promenader och jogging. Idag var jag ute på en 4.5km joggingrunda på dagen och provade på yoga på kvällen. Det var skönt med ett såpass lugnt pass, kändes bra att få låta den ömma kroppen återhämta sig lite från all intensiv träning jag har gjort. Det var en speciell upplevelse, men tror definitivt jag ska gå på det igen! 
 
Bland all omotivation till skolan så känner jag att det är så skönt med träningen, det får mig på bättre humör. 
Är lite orolig för hur det ska gå med träningen när fransmännen är här, får träna på håltimmarna. Kommer ju inte kunna träna något när jag åker dit heller. Vilken abstinans det kommer skapa! 

Kommentarer

Postat av: Aifos

Publicerad 2014-03-21 21:47:58

Ni kan ju alltid gå ut i skogen och hoppa över några stenmurar. Eheheheheh, kul tjej.


Svar: Ehehehehe, kul P12a.
Hanna Svensson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Svensson

Hej! Jag skriver om min mitt liv och mina tankar. Musik, film och mode är några av mina stora intressen så de har en självklar del på bloggen. Jag tycker också om att fotografera så jag har nästan alltid med foton i inläggen, som kompensation för mina (ibland) lite för långa inlägg. Jag har mycket att säga! Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela