Dreamnote

På stugan och luktar rökt korv

Publicerad 2014-01-25 22:01:35 i Vardag,

Vi åkte hit till stugan nu idag efter ett besök hos mormor där vi fick kaffe och kakor och läste en artikel om våra anfäder. Tydligen så har jag en riktig vild släkt. En kvinna hade börjat slåss i kyrkan på 1600-talet då hon ansåg sig ha rätten att sitta på första raden i kyrkan eftersom hennes familj hade blivit adlad av Karl XI, hennes syster hade en kärleksaffär med honom och fick också två kungliga barn med honom. Så denna kvinna, som var syster till Karl XI älskarinna, knödde sig förbi henne som alltid längst fram och de började slåss. I kyrkan. På 1600-talet. Hon som blev undanknuffad jagade henne följande söndag efter kyrkan med en käpp.

Hur som helst så sitter jag nu och läser i min ELLE-tidning och luktar rökt korv om händerna efter att jag fixade med en brasa i öppna spisen förut. Mums.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Svensson

Hej! Jag skriver om min mitt liv och mina tankar. Musik, film och mode är några av mina stora intressen så de har en självklar del på bloggen. Jag tycker också om att fotografera så jag har nästan alltid med foton i inläggen, som kompensation för mina (ibland) lite för långa inlägg. Jag har mycket att säga! Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela