Dreamnote

Pin-oholic

Publicerad 2013-05-19 22:06:58 i Allmänt, Foto, Vardag,

Gud vad spännande finalen av mästarnas mästare var! Vi kollade på det precis och jösses, vilken spänning det var i hela programmet! Jag ska alldeles strax försöka sova, ska bara skriva ner lite stödord till svenskaredovisningen imorgon, hoppas verkligen att det kommer gå bra, även fast jag inte har lagt så mycket tid på att förbereda... Men jag har gjort en kort powerpoint som jag ska ha i alla fall!
 
Jag tänkte tipsa om en app till iPhone och android (tror jag?) som heter Pinterest. Där kan man ha mappar med inspirationsbilder till inredning, semesterställen, kläder, smink och hår, djur, bilar, personer eller vad som helst. Om man vill leta efter något speciellt kan man söka på det eller så kan man gå in på kategorier för olika sorters bilder.Ibland kan jag komma in i ett sjukt flow och pinna massa på en gång, jag går in varje dag och tittar på saker att pinna eller vad de jag följer har pinnat eller lagt upp.
 
För det kan man göra också, följa andra användare. Jag blev extra lycklig idag när jag upptäckte att Adam Gallagher (iamgalla) har pinterest. Han driver en modeblogg för män och har ett instagramkonto som jag följer, han lägger upp riktigt fina bilder och har en fantastiskt snygg klädstil. Dessutom så är han snygg. (Hehe!) Så ett tips till att följa honom, iamgalla!
 

Stugan igeeeen!

Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2013-05-19 22:33:17

Jädrans sikken en fin bild!

Svar: Å, tack så mycket! :)
Hanna Svensson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Svensson

Hej! Jag skriver om min mitt liv och mina tankar. Musik, film och mode är några av mina stora intressen så de har en självklar del på bloggen. Jag tycker också om att fotografera så jag har nästan alltid med foton i inläggen, som kompensation för mina (ibland) lite för långa inlägg. Jag har mycket att säga! Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela