Dreamnote

Frösöblomster

Publicerad 2013-05-26 10:56:35 i Vardag,

Vi har det mycket trevligt här på stugan. Igår sådde jag och mamma dill och sockerärtor och så skrev jag en del på skolarbete. Jag har tre stycken uppsatser att skicka in så fort som möjligt så jag är lite stressad över det.
Jag ska skriva om en kompositör som var aktiv någon gång mellan 1900-1945, precis nu har jag bestämt mig för Wilhelm Peterson-Berger som bland annat har skrivit verket Frösöblomster, därav rubriken. I Frösöblomster finns intåg i sommarhage som verkligen är svensk sommar i musik. 
 
Jag och pappa gick upp och fixade frukost på sängen till mamma och hon fick body lotion och olja som luktar någon sommarblomma av pappa, och en pocketbok från mig som är skriven av en författare jag vet att hon tycker om. Hon blev jätteglad! Mormor kommer ut på fika och så hit ut sedan, jag har bakat en kladdkaka som vi ska äta med jordgubbar och grädde till. Gud vad sommar det känns! Soligt och skönt ute, äta jordgubbar, blommor överallt...
Nätet här ute är för segt för att kunna lägga upp bilder, men jag har tagit kort med systemkameran, så jag lovar att det kanske kommer ikväll, annars imorgon. Nu ska jag skriva biografi om Wilhelm.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Svensson

Hej! Jag skriver om min mitt liv och mina tankar. Musik, film och mode är några av mina stora intressen så de har en självklar del på bloggen. Jag tycker också om att fotografera så jag har nästan alltid med foton i inläggen, som kompensation för mina (ibland) lite för långa inlägg. Jag har mycket att säga! Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela