Dreamnote

Catch-up! Musikalen slut, ledig söndag.

Publicerad 2013-03-24 19:56:36 i Vardag,

Tänkte att jag skulle göra lite catch-up på de senaste dagarna. Det har varit full rulle hela tiden och när jag har haft lediga stunder så har jag för det mesta sovit eller vilat upp mig på annat sätt inför nästa föreställning.
Mamma och pappa var och tittade i onsdags, mamma åkte på torsdagen upp till Stockholm och sedan på fredagen till Sofia i Uppsala för att hälsa på henne. Så nu har det varit jag och pappa här hemma, inte för att jag har varit hemma så mycket. Det har mest varit så att vi har mött varandra i dörren när jag skulle ner för kvällsföreställningen och när jag kom hem igen har vi tagit lite te och sedan har jag stupat rakt i säng.
 
Men idag har vi umgåtts en hel del. Det var en sådan skön känsla att vakna imorse och veta att jag kunde välja helt själv vad jag skulle göra med hela dagen. Inga tider att passa förutom mat- och sovklockan.
Men det känns lite konstigt att musikalen är slut. Det har varit så intensivt nu.
Jag har städat, vi har satt upp mina två tavellister som har stått bredvid skrivbordet i en evighet i väntan på att bli uppskruvade, och så har vi ställt in en ny bokhylla (egentligen DVD-hylla) mellan garderoben och nattduksbordet.
Känns väldigt skönt. Jag passade samtidigt på att rensa ut en del saker som jag varken använder eller vill ha längre.
Vi har övningskört också, det gick jättebra! Vi övade på att växla i hela registret (70- 50- och lite 30-väg) och så provade vi lite start i backe. Jag körde hela vägen hem!! SUPERNÖJD!
 
Har gjort iordning ett par bilder också.
 
1. Fick jättefina blommor av mamsen och papsen,                    2. Apropå sött, jag fick ett ryck och bakade muffins
när de kollade på musikalen. Blev så glad så jag                          mellan förmiddags och kvällsföreställningen i
blev lite tårögd, de är så söta!                                                       onsdags.
 
3.4. Lite bilder från logen, Jag som hemlös hoovervillare på båda bilderna, Sofia som betjänt/kokerska
och Adrianna också som hemlös hoovervillare. Tuperingen slet verkligen på håret... Måste boka klipptid!
 
5.6. Jag och Sofia hittade julgransglitter som inte skulle användas på scen just då. Blev ju riktigt snygga partyhattar tyckte vi. Eller hur? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Svensson

Hej! Jag skriver om min mitt liv och mina tankar. Musik, film och mode är några av mina stora intressen så de har en självklar del på bloggen. Jag tycker också om att fotografera så jag har nästan alltid med foton i inläggen, som kompensation för mina (ibland) lite för långa inlägg. Jag har mycket att säga! Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela