Dreamnote

Böcker, presenter

Publicerad 2013-03-26 21:29:58 i Böcker, film & musik, Vardag,

Pappa fyllde år igår, så då firade vi honom med våfflor och presenter. Det är ju alltid våffeldagen på hans födelsedag, så vi har som en liten tradition att baka våfflor till honom. Det är precis som att jag alltid har firat min födelsedag på stugan, förhoppningsvis blir det så även i år!
 
I alla fall så fick pappa en skiva, en rutig, kortärmad skjorta, ett par strumpor och en keps av mamma. De ska till Frankrike med Karina och Tomas (deras goda vänner) i början av juni. så vi pratade om att han kommer vara så himla snygg i det han fick när de är där och bilar runt bland vingårdarna.
Kepsen fick han för att mamma tyckte att han inte kan springa runt i en (från början) svart, solblekt reklamkeps, så hon köpte honom en mörkblå boomerang-keps istället. Den matchar skjortan! Mamma älskar matchning. Haha!
Av mig fick pappa två DVD:er, "Forrest Gump" och "Schindlers List". Pappa tycker mest om riktigt bra kvalitetsfilmer, och jag visste att han tycker om just de här två, så det kändes som en ganska bra present.
 
Vi fick låna en bok idag på engelskan. Vi ska läsa den och också hålla en kort muntlig presentation om den om några veckor. Jag hittade "a redbird christmas", den heter "en liten röd fågel i juletid" på svenska. Både pappa och mamma och Sofia också tror jag, har läst den och tyckte om den jättemycket. Av det jag har läst av den så tror jag att även jag kommer gilla den. Jag satte mig i solen på en stol på altanen när jag kom hem från skolan och läste en stund. Till min förvåning blev jag så varm i solen att jag till och med fick ta av mig min varma tröja! Så härligt med vår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Svensson

Hej! Jag skriver om min mitt liv och mina tankar. Musik, film och mode är några av mina stora intressen så de har en självklar del på bloggen. Jag tycker också om att fotografera så jag har nästan alltid med foton i inläggen, som kompensation för mina (ibland) lite för långa inlägg. Jag har mycket att säga! Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela