Dreamnote

Muffinsrecept och franskaglosor

Publicerad 2013-01-17 20:08:46 i Allmänt,

Jag hade ju sagt att jag har 60 franskaglosor att lära mig tills imorgon.
Nu när jag öppnade mitt lilla häfte och skulle testa mig för första gången insåg jag att det var 5-10 av glosorna som 
jag inte kunde innan. Okej, vissa hade jag inte hört innan men man kunde ändå lista ut vad de betydde.
Det betyder att jag inte behöver sitta till klockan 00.00 inatt för att banka in dem i skallen.

Jag har tänkt baka muffins till helgen, från början för att Therese ska komma på söndag, jag är skyldig henne en 
fika och så ska vi plugga matte. Vi har båda matteprov nästa vecka. 
Nu ska Johanna och Matilda komma också men på lördag och så ska vi planera lite inför vår London-resa och 
försöka välja ett hotell.
Sedan när mamma hörde att jag skulle baka ville hon också smaka på dem. De åker till stugan och sover över lö-sö
så jag får baka dem imorgon efter skolan. Jag tror jag har kommit fram till valnöttsmuffins med mascarponeglasyr
med lite citron i. Låter rätt gott :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Svensson

Hej! Jag skriver om min mitt liv och mina tankar. Musik, film och mode är några av mina stora intressen så de har en självklar del på bloggen. Jag tycker också om att fotografera så jag har nästan alltid med foton i inläggen, som kompensation för mina (ibland) lite för långa inlägg. Jag har mycket att säga! Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela