Dreamnote

Back on track

Publicerad 2013-01-09 18:50:11 i Allmänt,

Idag var den första dagen i skolan. Väldigt lugn dag, enda lektionen jag hade var kör som började halv 2, 
historian behövde vi inte gå på utan jag satte mig och planerade mitt arbete lite, vi ska nämligen ha ett projekt.

Jag fick ju säsong 1 och 2 av Downton Abbey i julklapp, och jag och mamma tittar är nu inne
på andra halvan av första säsongen. Jag älskar verkligen hur Maggie Smith gestaltar sin karaktär
Lady Grantham, eller cusin Violet som hon också kallas. Hon är farmodern som kommer med helt underbara
repliker hela tiden, hon tar verkligen alla konversationer ett steg längre.
Man kan inte sluta skratta åt hennes ständiga kommentarer. Senaste avsnittet vi tittade på, avsnitt sju,
så sätter hon Mrs Crawley på plats och avslutar med meningen: "Now put that in your pipe and smoke it!"
Hahaha! 

Jag läser en underbar bok just nu (den är det hittills i alla fall) som jag fick på min namnsdag, 
den heter Välkommen till Serenity och är skriven av Sheryl Woods. Det är en bok som handlar mycket
om hur saker sprider sig snabbt i en småstad, folk skvallrar hit och dit om allt och alla! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Svensson

Hej! Jag skriver om min mitt liv och mina tankar. Musik, film och mode är några av mina stora intressen så de har en självklar del på bloggen. Jag tycker också om att fotografera så jag har nästan alltid med foton i inläggen, som kompensation för mina (ibland) lite för långa inlägg. Jag har mycket att säga! Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela