Dreamnote

Friluftsdag = Tre timmar promenad...

Publicerad 2013-02-05 16:06:27 i Allmänt,

Vi hade friluftsdag idag i skolan, och jag sa ju att vi var ett gäng som skulle promenera tillsammans. När vi kom till skolan fick vi reda på att vi skulle gå till Onsjö golfklubb, som redan det är en bra bit! Dessutom gick vi fel, i all röra när vi ville gå åt olika håll, och vi valde den sämsta av alla vägar.
Så det tog oss drygt en timma och en halv timma ut dit. Vi trodde att man kunde stanna och sätta sig inomhus och ta en fika när man kom fram. Så var det ju inte heller, det visade sig att vi var sist av alla som skulle gå dit ut, och lärarna tog sina bilar(!) och åkte tillbaka. Det fanns ingenstans att sitta, så då traskade vi till närmsta busshållplats (en halvtimma bort) och åkte in till stan. Till slut var det bara jag och Olivia som drack varm choklad och åt kakor i Kafeterian på birger. Så dagen blev ju inte alls som någon av oss hade tänkt, men trevligt hade vi.
När jag kom hem (med cykel!!) så slängde jag mig rakt i sängen, ställde klockan, somnade och snoozade två gånger.
Benen värker, huvudet dunkar, det fullkomligt kryper i hälarna, och ryggen ska vi inte tala om.
Så mycket för friluftsdagar. Aja, får trösta mig med mer varm choklad.
 
Förresten fyller min bästaste Therese 18 år idag, så ett enormt grattis till henne! :)


(Galet pixlig bild men det får ni stå ut med, det är i alla fall en bild)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Svensson

Hej! Jag skriver om min mitt liv och mina tankar. Musik, film och mode är några av mina stora intressen så de har en självklar del på bloggen. Jag tycker också om att fotografera så jag har nästan alltid med foton i inläggen, som kompensation för mina (ibland) lite för långa inlägg. Jag har mycket att säga! Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela