Dreamnote

Ett halvår kvar imorgon

Publicerad 2013-02-11 22:34:07 i Allmänt,

Så, idag har jag haft min första körlektion. Det var nog tur att vi har kört lite hemma innan, annars hade jag nog befunnit mig i ett läge av större panik än jag gjorde idag. Vi började med att köra mot Birger (min skola) och växla upp och växla ner och korsningar och sånt, jag kan säga att jag varken har kört i så mycket snö eller bland så mycket traffik förut. Men det gick bra. Inga människor eller saker förstörda eller skadade, inga tvärbromsar från läraren och bara ett motorstopp. Det var inte så jobbigt. Jag har fått en läxa att öva till nästa gång och börja kolla lite på start i backe. 
 
Sedan skrev jag ju den där svenska grejen. Vi skulle veta lite om vår epok (romantiken för mig), summera handlingen lite kort i boken och beskriva karaktärer och så vidare. Sedan skulle vi också jämföra den boken med en favoritbok eller film. Jag tog Stolthet och Fördom. Det är den skönlitterära bok och tv-serie som jag känner att jag har mest koll på, utan att jag behövde anstränga mig så mycket, dessutom vet jag att Inger (svenskalärare) också är ett big fan av den så det kanske ger lite pluspoäng...? ;)
 
Det är ett halvår kvar tills vi drar till London imorgon. Efter teaterlektionen så började jag och Matilda prata om London, hon sa att hon hade nedräkning på mobilen och såg att det är 175 dagar, eller något sånt, kvar. Sedan när jag kom hem kom jag fram till att, Gud i himmelen, imorgon är det den 12e och den 12e Augusti flyger vi, vilket betyder att imorgon, då är det exakt 6 månader kvar!
På något sätt låter det så mycket, men det känns inte som det. Kanske för att jag känner att det är så mycket som ska hända innan, tiden fram till dess är planerad, i stora drag. Det är saker som jag tror ska gå ganska fort förbi, och sedan sitter man där och har sommarlov, jobbar rumpan av sig, skrubbar väggar (eller vad det nu blir) och så *poff* så sitter vi där på planet. I den vevan har jag också tänkt vara klar med mitt körkort, för att knyta an till det ovanstående.
 
Imorgon är det semledagen! Fettisdagen! Taggar vi? Jag ska springa till Nordfeldts och handla till mamma och mig imorgon, pappa ska på bandy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Svensson

Hej! Jag skriver om min mitt liv och mina tankar. Musik, film och mode är några av mina stora intressen så de har en självklar del på bloggen. Jag tycker också om att fotografera så jag har nästan alltid med foton i inläggen, som kompensation för mina (ibland) lite för långa inlägg. Jag har mycket att säga! Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela