Dreamnote

6 kilometer och fransk film

Publicerad 2012-09-26 22:54:07 i Allmänt,

Ja! Det är vad jag har gjort idag.
VI hade skoljoggen i skolan så vi skulle jogga (gå) 6 km. Powerwalkade runt på 57 minuter. Rätt nöjd ändå. Dessutom fick jag hela stilla havet i skorna när vi kom till ett ställe där det inte fanns något val än att klampa rakt igenom. 
Sedan man hade varit hemma en sväng och duschat och ätit lunch var det dags för språkdag i skolan som innebar film på europeiska språk (franska, spanska, engelska, tyska) och en tipspromenad. Samt drog min franskalärare med oss till en fransos som det var meningen att vi skulle prata franska med. Först lät mina meningar mest "öööh, eeeh, öööh, bonjour." för jag visste inte vad jag skulle säga. Haha!
Filmen vi tittade på var "ensemble c'est tout", på svenska "tillsammans är man mindre ensam". Fantastisk bok, fantastisk film om vitt skilda personligheter som är ganska ensamma och finner gemenskap genom det.

Lång text... så nu stoppar jag, och skriver mer imorgon. (förhoppningsvis)

À tout! (som sagt. franska...)

Dagens låt blir en fantastisk låt från den fantastiska filmen:
La bisyclette - Yves Montand (låter som måntand, eller hur?)

Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2012-09-27 07:41:12

:) Fin film!

Svar: Ja! :)
Hanna Svensson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Svensson

Hej! Jag skriver om min mitt liv och mina tankar. Musik, film och mode är några av mina stora intressen så de har en självklar del på bloggen. Jag tycker också om att fotografera så jag har nästan alltid med foton i inläggen, som kompensation för mina (ibland) lite för långa inlägg. Jag har mycket att säga! Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela