Dreamnote

Panik inför svenskaprov och cirkus

Publicerad 2012-11-12 18:54:33 i Allmänt,

Läser och läser och pluggar och pluggar. Det känns som att det är det enda jag skriver om.
Men så är det ju också så det är. Oftast.
Imorgon har vi det fetaste svenskagrammatikprovet jag någonsin haft.
Förstår inte riktigt poängen med det, om jag ska vara ärlig.
I betygskriterierna så är det en punkt, en, som handlar om grammatik.
Därför ska man veta allt om pronomen och substantiv och subjunktioner. Logiskt.

Dagens låt: Jump - The pointed sisters
(har ni kollat på love actually? Inte mycket slår Hugh när han, som spelar englands premiärminister,
dansar runt i hela huset till den här låten. Jag lovar.)




Rätt gott fika i lördags på stugan! Kan stolt säga att jag har bakat de så kallade 'ökensand'en till höger.



Just det, måste länka en otroligt go nycirkus-clown.
Den kan man titta på och bli lite gladare i lätta som svåra stunder!
 
http://www.youtube.com/watch?v=eH2BG16Lkr8

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Svensson

Hej! Jag skriver om min mitt liv och mina tankar. Musik, film och mode är några av mina stora intressen så de har en självklar del på bloggen. Jag tycker också om att fotografera så jag har nästan alltid med foton i inläggen, som kompensation för mina (ibland) lite för långa inlägg. Jag har mycket att säga! Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela