Dreamnote

Nu blev det natta

Publicerad 2012-11-11 21:07:57 i Allmänt,

När det lackar mot vinter varje år känner jag mig alltid lika förvirrad som den där
rumpnissen som får Ronjas mössa över ögonen.
Plötsligt en dag när jag väcks på morgonen för att gå till skolan så är det mörkt ute. Becksvart.
Instinktivt tänker min stackars hjärna: "Nej, jag ska inte gå upp än, det är ju fortfarande natt!"
Men till slut så får den helt enkelt finna sig vid att det inte är så. När det blir vår är det tvärtom; jag vaknar en dag och kastar mig ur sängen för jag tror att jag har försovit mig. Nehej, då har jag istället vaknat för tidigt och kan inte somna om igen.
 
Eftersom det är fars dag idag väcktes jag tidigare av mamma för att vi skulle upp och överraska pappa. Som aldrig går att överraska med sånt eftersom han ändå vet vad som kommer hända, så är det alltid med min familj. Men han spelade ändå nyvaken väldigt bra, det ska han ha cred för. :) Så åkte vi till mormor och fikade, sedan till morfars grav med en ros och ett ljus.
Så också trerätters nu ikväll, massa gott, snart är det dags för efterrätten som blir äppelpaj/chokladtårta.


Dagens låt: Tango Rudolf - Thomas Lindahl (från Sunes Sommar, sök på spotify!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna Svensson

Hej! Jag skriver om min mitt liv och mina tankar. Musik, film och mode är några av mina stora intressen så de har en självklar del på bloggen. Jag tycker också om att fotografera så jag har nästan alltid med foton i inläggen, som kompensation för mina (ibland) lite för långa inlägg. Jag har mycket att säga! Hoppas ni gillar det.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela